Care este procedura in caz de deces acasa?

Decesul unei persoane este, indiferent de situație sau de locația în care s-a petrecut un eveniment nefericit ce pornește o serie de emoții puternice, regret și tristețe.

De cele mai multe ori acesta are loc acasă și se petrece brusc, fără ca alte persoane să poată să prevină sau să își dea seama ce va urma. În momente ca acesta membrii familiei, trec prin momente grele, cu un impact emoțional foarte mare care se va reflecta în scurt timp și asupra fizicului. Este destul de posibil sa nu mai gândească limpede, așa cum ar trebui, de aceea cunoașterea tuturor detaliilor și procedurilor în cazul unui deces acasă este foarte utilă.

Primul pas care trebuie realizat atunci când are loc decesul la domiciliu este chemarea unei ambulanțe în locul în care se află persoana decedată. Pentru a nu ajunge în situații neplăcute, constatarea decesului se face de către medicul de familie sau medicul legist, însă există și excepții prin care poate fi constatat pe perioada weekend-urilor sau a sărbătorilor legale de către medicii care au fost chemați prin Serviciul de Ambulanță, întocmind Certificatul Medical Constatator al Decesului (CMCD).

Acesta este necesar să fie realizat la 24 de ore după constatarea decesului și poate fi preluat de familie folosind un act de identitate a persoanei decedate.

Instituția care se ocupă de eliberara certificatelor de deces este Starea Civilă din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP) sau primăria din orașul unde persoana în cauză are domiciliul.

Un deces care se întâmplă acasă necesită urmarea unor anumiți pași ce constau în proceduri standard pe care oricine ar trebui să le urmeze:

  • Constatarea decesului de către medicul sau personalul specializat
  • Întocmirea Certificatului Medical Constatator al Decesului (CMCD)
  • Obținerea Certificatului de Deces
  • Obținerea Ajutorului de Deces

Pe lângă serviciile funerare uzuale ce se referă la evenimentul înmormântării, precum și la pregătirea trupului celui decedat, echipa noastră este oricând prezentă să vă ofere suport în obținerea tuturor actelor necesare înmormântării precum și a ajutorului de deces.

În acest sens este nevoie ca familia decedatului să ofere următoarele documente:

  • Certificatul Medical Constatator al Decesului
  • Certificatul de naștere a persoanei decedate
  • Certificatul de căsătorie
  • Actul de identitate a persoanei decedate
  • Documentul de identitate a persoanei căreia îî va reveni ajutorul de înmormântare

În astfel de situații cea mai rapidă variantă de ajutor pentru constatarea decesului precum și pentru începerea procedurilor de înmormântare este apelarea la serviciile funerare. Este deosebit de important ca persoanele apropiate decedatului să primească susținere atât fizică, cât și morală, iar dacă echipa de pompe funebre nu o poate oferi pe cea psihică, este mereu gata de a se ocupa cu un alt fel de ajutor.

Așadar, echipa responsabilă de servicii funerare poate asista persoanele în cauză ce le solicită serviciile pe parcursul tuturor pașilor acestui proces. Astfel, aceasta este capabilă să constate decesul cu ajutorul medicului cu experiență în acest domeniu și abilitat în îmbălsămarea decedatului. Restul personalului dă mereu dovadă de profesionalism în ajutorul pentru pregătirea trupului și cosmetizarea lui.

De asemenea, pe timpul verii poate fi asigurat si capac frigorific mortuar pentru perioada în care familia dorește menținerea trupului neînsuflețit acasă. Conform noilor reguli, păstrarea trupului la capelă poate primi aprobare doar în cazul în care pregătirea și îmbălsămarea sunt realizate de către unități autorizate. Așadar, grijile în acest sens pot dispărea deoarece echipa noastră de funerare este instruită foarte bine pentru a putea realiza oricând procedurile de cosmetizare și îmbălsămare a trupului neînsuflețit conform regulilor sanitare și tehnice impuse în vederea păstrării acestuia la capela mortuară.

Pentru Servicii Funerare Complete de la Funerare Ghica

CONTACTATI-NE

Mai mult de atât, pe tot parcursul pregătirilor pentru înmormântare tot echipa de pompe funebre se va ocupa și de transportul funerar al decedatului între spital și casă precum și de acasă până la biserică, atunci când va avea loc slujba propriu-zisă.

Toți angajații au experiență în domeniu și sunt special pregătiți și capabili să acționeze cât mai profesional în toate situațiile în timpul transportului sicriului. În cazul în care evenimentul de înmormântare are loc pe teritoriul altei localități, transportul sicriului și a cortegiului funerar vor fi asigurate.

Nu în ultimul rând, la cerere echipa specializată în servicii funerare este pregătită să ofere și sprijin în organizarea parastasului, a invitaților precum și pregătirea tuturor preparatelor care fac parte din tradițiile și obiceiurile de înmormântare de pe teritoriul țării noastre, precum:

  • Coliva
  • Colacii
  • Prosoapele
  • Pachetele pentru pomană

Orice nelămurire sau întrebare poate fi discutată în orice moment cu reprezentanții companiei noastre funerare, serviciul de consultanță fiind unul non-stop și oferit gratuit către toți clienții. Obiectivul nostru principal este să ne îndeplinim toate sarcinile la timp și în mod calitativ pentru a fi pe măsura așteptărilor celor care au apelat la serviciile noastre, de aceea ne ocupăm și de procurarea produselor alimentare și celor funerare pentru a nu mai exista un stres în plus în acest sens.

În momentele grele de tristețe în cazul unui deces acasa este foarte util să existe sprijin din acest punct de vedere, deoarece de cele mai multe ori familia și apropiații decedatului pot fi copleșiți de nivelul ridicat de responsabilități care apar în organizarea evenimentului de conducere pe ultimul drum.

Așadar, feedback-ul pozitiv primit de-a lungul timpului a ridicat nivelul de siguranță și încredere pe care îl poate avea orice nou client care apelează la serviciile noastre funerare.

Lasa un comentariu

Lasa un comentariu